Alberto en Maarten
Alberto en Maarten Foto: Gerrie van der Hogen

Prestatiegericht 7 tegen 7-competitie gaat van start

· leestijd 1 minuut Sport

STEENWIJKERWOLD - De kogel is door de kerk, want er zal vanaf volgend seizoen een regulaire prestatiegerichte 7 tegen 7-competitie komen. “Dat alles onder de vlag van de KNVB,” vertelt Alberto Schipper. 

Samen met Maarten van Wolde opperde de vv Willemsoordman in het begin van dit jaar om een dergelijke competitie in het leven te roepen. Het zou volgens het tweetal een reddingsboei voor een groot aantal kleinere clubs uit de regio zijn. “Er zijn gevallen waar er nog maar tien spelers voor een tweede of derde elftal zijn. Dan kun de gewone competitie niet starten en als vereniging kun je die leden dan weinig anders bieden. Nu dus wel. Want iedereen van 18 jaar en ouder kan mee doen als ze maar lid zijn van de desbetreffende vereniging.

Op de informatieavond in het clubgebouw van vv Willemsoord bleek al wel dat de animo er onder de clubs zeker was. “Maar toen was het allemaal nog vrijblijvend informatie inwinnen. Dat is in deze fase natuurlijk anders,” vertelt Schipper die inmiddels afspraken heeft gemaakt met de voetbalbond. “Wij als vv Willemsoord hebben tot nu toe de kar getrokken en dat zullen we ook blijven doen. Dus de inschrijvingen lopen ook via ons en dan gaan we in overleg met mensen van de KNVB hoe de competitie eruit gaat zien,” legt Alberto Schipper uit. Inmiddels hebben De Blesse, Willemsoord, Oldeholtpade, Olyphia, Blokzijl, Old Forward, FDS en Zandhuizen toegezegd mee te doen. 

Waarom Willemsoord de organisatie in eerste instantie in eigen hand wil houden is snel duidelijk. “De clubs willen de vrijdagavond als speeldatum en daarnaast moet het een echt regionale competitie worden waarbij de reisafstanden niet te groot worden. Daarnaast zal er ook een van te voren vastgestelde winterstop zijn.” Daarnaast blijft een groot voordeel voor de clubs dat spelers die in de regulaire 7 tegen 7 competitie voetballen ook in de weekeinde bij hun club aan de normale veldcompetitie kunnen blijven spelen. De komende weken zal duidelijk gaan worden hoeveel clubs zich daadwerkelijk in gaan schrijven, waarna Willemsoord en de KNVB in overleg gaan om de nieuwe competitie een gezicht te geven.


Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Afbeelding
Auto botst op geparkeerde wagen aan Veneweg in Wanneperveen 112 15 uur geleden
Afbeelding
Drie fotografen, één kerk: zomerexpositie ‘Sfeer, Mens en Vorm verbeeld’ in Kleine Kerk Steenwijk Algemeen 16 uur geleden
Afbeelding
Auto vliegt opnieuw in brand bij bergingsbedrijf 112 18 uur geleden

Abonneer gratis

op de digitale krant en op
de wekelijkse nieuwsbrief.