Burgemeester Rob Bats en Johan van den Kornput openen de feestelijke dag.
Burgemeester Rob Bats en Johan van den Kornput openen de feestelijke dag. Foto: Jan de Jonge

Burgemeester en ‘Johan van den Kornput’ openen

Algemeen

STEENWIJK - Johan van den Kornput en burgemeester Bats openden vanmorgen het Vestingfeest ONTZETtend FEEST.

Samen met het Steenwijks Ontzet, de Scutterie van Sint Clemens, het stadsmuseum, de Historische Vereniging, stadsgidsen, torenwachters en de gemeente Steenwijkerland is de binnenstad van Steenwijk omgetoverd tot de vestingstad van zo’n 450 jaar geleden. “We gaan met z’n allen terug naar de tijd van Johan van den Kornput en het Steenwijks Ontzet,” zegt Sander Fortunati, voorzitter van de evenementencommissie.

Er is onder andere een kijkje op de middeleeuwse markt waar het een bonte mengelmoes van kooplieden, handelaars en schutters is. Bekijk het hele programma hier

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Abonneer gratis

op de digitale krant en op
de wekelijkse nieuwsbrief.